Zeppelin
- Typefaces
- Gallery
Zeppelin
by František ŠtormOutside letterings, either hand-painted or machine-cut, have always a solid skeleton, clearly apparent in all weights and widths. Zeppelin shares much of those inspiration sources and its consistent monolinear drawing is nearly naive, with no trace of expression. That’s common to most of universal typefaces with a very broad field of application. Zeppelin type family is very good in magazines, posters, advertising, information systems inside/outside buildings, in traffic, being extremely legible in smallest point sizes or from longest distance.
Venkovní nápisy, ať už ručně malované či strojně řezané, mají vždycky pevnou kostru jasně zřetelnou ve všech tučnostech i šířkách. Zeppelin má hodně z těchto inspiračních zdrojů a jeho stejnoměrně monolineární kresba je téměř naivní, beze stopy výrazu. To je společné všem universálním písmům s velmi širokým polem uplatnění. Rodina Zeppelin je velmi dobrá v časopisech, na plakátech, v reklamě, informačních systémech uvnitř i venku, v dopravě. Je krajně čitelná v nejmenších velikostech nebo z dálky.